Logo_whatsapp

GGD Groningen is sinds kort ook te bereiken via WhatsApp. Daarmee is het momenteel de enige GGD in Nederland die dienstverlening via WhatsApp aanbiedt. Dat meldt gemeente Groningen.
 

Volgens projectleider Ramon Pool is het belangrijk dat de GGD aansluit bij de behoefte van de klant. “Jonge ouders communiceren graag via WhatsApp. Dit kanaal is makkelijk en gratis te gebruiken. Daar zagen wij mogelijkheden in en hebben onze contactmogelijkheden daarop aangepast. We zijn nu koploper op het gebied van sociale media, vergeleken met andere GGD’en.”

GGD Groningen is op dit moment de enige GGD in heel Nederland die WhatsApp aanbiedt: andere GGD’en zijn wel op Twitter of Facebook vertegenwoordigd, maar app’en nog niet met hun klanten. GGD Groningen is blij met de keuze die ze gemaakt heeft.

Vragen die binnenkomen bij GGD Groningen gaan veelal over baby’s en kinderen van 0 tot 4 jaar. Maar het adviesteam zit er voor de algehele gezondheid van iedereen. Over onderwerpen zoals bijvoorbeeld infectieziektes, hygiëne, reizigersvaccinaties, seksuele gezondheid en jeugdgezondheidzorg kunnen inwoners van de provincie Groningen contact opnemen.

Communicatieadviseur Esther Maring licht toe: “Naast het voordeel dat WhatsApp gratis is, is het ook een kanaal dat zich niet in de openbaarheid bevindt. Een bericht op Facebook of een bericht op Twitter is ook door andere mensen te lezen. Met WhatsApp heb je 1-op-1 contact en juist dat leent zich ervoor om persoonlijke vragen te stellen of om bijvoorbeeld de rode babyhuid middels een foto te laten zien.”

Het adviesteam bij de GGD zit klaar om gezondheidsvragen te beantwoorden. Telefonisch te bereiken op 050 367 4991 en via WhatsApp op 06 105 652 12.

Door: Redactie Nationale Zorggids