Martini tevreden over uitkomsten patiëntenervaringsonderzoek

In de afgelopen periode hebben bijna vijfduizend patiënten deelgenomen aan het jaarlijkse patiëntenervaringsonderzoek CQi (Consumer Quality Index Ziekenhuizen). Dit onderzoek laat opnieuw een goede score zien voor het Martini Ziekenhuis. Patiënten beoordeelden de poliklinieken met een 8,3 en de verpleegafdelingen met een 8,4. Het ziekenhuis is dan ook zeer trots op deze resultanten. Dit meldt het Martini Ziekenhuis. 

Op de poliklinieken zijn de patiënten tevreden over de bejegening en communicatie door artsen en zorgverleners. Ze geven tevens een compliment voor de samenwerking tussen de professionals. Op de verpleegafdelingen zijn patiënten tevreden over het gevoel van veiligheid, het pijnbeleid en de uitleg die ze krijgen bij een behandeling.

Patiënten hebben verbeterpunten voor de poliklinieken op het gebied van nazorg, informatie over medicatie en wachttijd in de polikliniek. Daarnaast hebben ze voor de verpleegafdelingen verbeterpunten over de inhoud van het opnamegesprek, communicatie rond medicatie en informatie bij ontslag.

Door: Redactie Nationale Zorggids